STEAM

eTwinning SCHOOL

Kuriame Lietuvos ateitį

Sveikatą stiprinančių mokyklų tinklas

"Erasmus" akreditacija

  

 

STEAM veiklos

STEAM "Piešimas ant pieno"

    Laisvalaikio salės I grupės vaikams ir jų mokytojai Kristinai Gižienei kilo klausimas "Ar galima piešti ant pieno?" Kad atsakyti į šį klausimą, reikėjo išbandyti. Visi kartu pasiruošė priemones: dubenėlius, ausų krapštukus, indų ploviklį, pipetes ir maistinius dažus (raudoną, geltoną, mėlyną ir žalią). Į dubenėlius  įsipylė pieno, vardino pasirinktas spalvas ir pipete lašindami skaičiavo kiek lašelių dažų reikia įlašinti. Įmerkė ausų krapštuką su indų ploviklio lašeliu ir beliko stebėti. Dažai pieną ėmė spalvinti įvairiais raštais, spalvos maišėsi tarpusavyje ir atsirado nauja spalva. 

    Vaikai džiaugėsi ir dalijosi įspūdžiais, pasitelkė vaizduotę ir pasakojo ką mato savo piešinyje ant pieno. 

   Veiklų metu vaikai lavino smulkiąją motoriką, kūrybiškumą, bendradarbiavimą su bendraamžiais ir suaugusiais, skaičiavimo ir matavimo gebėjimus, aplinkos pažinimą, tyrinėjimą. 

    Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Kristina Gižienė

    2022 m. gruodis

Dailės-technologijų STEAM pamoka 3-oje klasėje (tęsinys)

Spalio 26 d. 3-iokai tęsė STEAM veiklą su bulvėmis. Tai kaip gi bulvė susijusi su klijais? Prisiminę praeitą pamoką apie krakmolo išgavimą iš bulvių, mokiniai bandė spėti, kad gaminant klijus naudojamas krakmolas. Jeigu tai ekologiški klijai, tai tikrai tiesa. Bet mes bandome susieti bulves su sausais įprastais klijais, kuriuos naudojame kasdien. Jie nėra ekologiški. Tuomet išsikėlėme hipotezę, kad „su virta bulve (virta su lupyne) galima priklijuoti popierių prie popieriaus“.

Read more: Dailės-technologijų STEAM pamoka 3-oje klasėje (tęsinys)

Dailės-technologijų STEAM pamoka 3-oje klasėje

Spalio 25 dieną trečiokai į dailės-technologijų pamoką susirinko nešini bulvėmis ir skustukais. „Mokytoja, ką veiksime? Gal darysime antspaudus? Gaminsime patiekalą iš bulvių?“ Vaikai smalsavo iki tol, kol buvo užminta mįslė: „ Kaip susiję bulvių traškučiai, krakmolas, klijai....ir bulvės?“  Su traškučiais viskas buvo aišku.

O krakmolas? " Gal kai sodina bulves pabarsto krakmolo? Gal kai kepa bulvinius blynus reikia įdėti krakmolo? Kai gamina cepelinus, apvolioja juos krakmole!" - tokie vaikų pamąstymai ir žinios.

Tai iš kur tas krakmolas atsiranda? „Iš bulvių!!!” – nuskambėjo atsakymas. Ar tikrai?

Read more: Dailės-technologijų STEAM pamoka 3-oje klasėje