STEAM

eTwinning SCHOOL

Kuriame Lietuvos ateitį

Sveikatą stiprinančių mokyklų tinklas

"Erasmus" akreditacija

  

 

STEAM "Edukacinių lauko erdvių projektas "Gamta - mano širdis"

Laikas praleistas lauko aplinkoje yra toks pat svarbus ar net svarbesnis negu ugdymas(is) grupės aplinkoje. Veikla tinkamai įrengtoje įstaigos lauko aplinkoje užtikrina vaikų kūrybiškumą, skatina įvairią, aktyvią bei spontanišką veiklą, traukia eksperimentuoti, tyrinėti, ieškoti, pažinti ir atrasti, suvokti, pamilti gamtą. Šiuolaikiniai vaikai dažniausiai per mažai laiko praleidžia lauke, neturi galimybės kurti patys, pasireikšti vaizduotei. Svarbu, kad lauko aplinka būtų funkcionali, pritaikyta įvairių poreikių, gebėjimų vaikams. Veikla lauke turi įtakos vaiko pasaulio suvokimo formavimuisi bei pažinimo kompetencijos tobulinimui.

Aš, Ilgakiemio mokyklos-darželio ikimokyklinio ugdymo mokytoja, J. Verbylienė parašiau lauko edukacinių erdvių projektą „Gamta – mano širdis“. Projektas skirtas sukurti naujas edukacines lauko erdves, skatinančias įvairų vaikų užimtumą lauke, inicijuoti lauko edukacinių erdvių, priemonių kūrimą, skatinti darželio bendruomenę, vaikų šeimas kurti šias erdves, organizuoti jose vaikų ugdymo(si) procesą, skleisti gerąją mokyklos–darželio edukacinių erdvių kūrimo ir ugdymo(si) jose patirtį. Į projektą įsitraukė visa įstaigos bendruomenė. Glaudus bendradarbiavimas ir bendruomeniškumas – tai galinga varomoji jėga, vedanti link įdomaus ir kokybiško vaikų ugdymo(si). Siekėme sukurti erdves, kurios būtų patrauklios, estetiškos, sudarančios galimybes aktyviai veikti, tyrinėti, eksperimentuoti, stebėti, žaisti, bendrauti.

Šiais 2022 m. gegužės mėnesį dalyvavome „Mokyklų edukacinių erdvių konkurse“, kurio tikslas – aktyvinti mokyklų edukacinių erdvių kūrimą ir kūrybišką jų naudojimą ugdymo(si) procese, įtraukiant į veiklas mokyklos bendruomenę. Patekome į antrą etapą. Buvome apdovanoti, LR aplinkos ministerijos, knyga – „Lietuvos raudonoji knyga“.

Trijų grupių tėvai pagamino traukinukus. Jie apjungė Ilgakiemio mokyklos–darželio teritorijas, kur vaikai sėjo, sodino, laistė ir prižiūrėjo augalus. Traukinuko vagonuose vaikai galėjo stebėti, analizuoti ir kitaip tyrinėti augančius augalus. Kad aplinka būtų pritaikyta šiuolaikiniams informacinių technologijų amžiaus vaikams, erdvės praturtintos QR kodais, nuorodomis į augalų ir gyvūnų atpažinimo programėles. Vaikams viskas įdomu, jiems nuolat kyla daug klausimų: kaip atrodo beržas, o kaip klevas. Įrengti stendai su medžių QR kodais ir paveikslėliais, kur vaikai gali gauti informaciją, palengvino mokytojų darbą. Sukurta „STEAM“ tyrinėjimų erdvė, kuri pritaikyta vaikų bandymams, eksperimentams, tyrinėjimams. Erdvė aprūpinta priemonėmis: didinamaisiais stiklais, matavimo prietaisai, gamtinėmis medžiagomis ir kt. Įrengtas basakojų takas, stiprinti vaikų sveikatą, skirtingos dangos, kurios lavina vaikų pojūčius. Prasmingai išnaudoti mokyklos-darželio  takeliai, kurie išpiešti įvairiais piešiniais, skatinančiais fizinį aktyvumą, įvairius žaidimus. Vaikų žaidimai su smėliu ir vandeniu yra susiję su jutiminiu patyrimu, suteikia džiaugsmo, skatina mąstymo įgūdžius ir visas vaiko raidos sritis. Įrengtos erdvės „Lauko virtuvėlės“ šiems pojūčiams tenkinti. Sukurta jauki erdvė aplink ąžuolą, kur vaikai galės skaityti, bendrauti ir piešti.

Mes įgyvendinome savo svarbiausią uždavinį - skatinti tvarų vaikų šeimų ir mokyklos-darželio bendradarbiavimą, sužadinti tėvų įsitraukimą į ugdymo įstaigos gyvenimą. Tėvų įsitraukimas padeda vaikams geriau ugdytis, lemia didesnius jų pasiekimus tolimesniame gyvenime. Šio projekto įgyvendinimo proga visa įstaigos bendruomenė susibūrė vasaros šventėje, kurios metu stebėjo ugdytinių pasirodymą, įstaigos direktorės A. Gužauskienės padėkos žodžių ugdytinių šeimoms už įsitraukimą ir pagalbą kuriant edukacines erdves. Mums visiems labai svarbus visos bendruomenės dėmesys ir geranoriškumas, kuris išliks net vaikams palikus darželį ar mokyklą.

IU mokytoja J. Verbylienė

2022 rugsėjis