STEAM

eTwinning SCHOOL

Kuriame Lietuvos ateitį

Sveikatą stiprinančių mokyklų tinklas

"Erasmus" akreditacija

  

 

Steam "Sprogstantis besmegenis"

Su vaikais diskutavome, ką galima daryti su sniegu? Atsakymų buvo daug, bet pagrindinis buvo: statyti senį besmegenį! Paklausėme vaikų ar norėtų pagaminti kitokį senį besmegenį. Vaikai džiugiai sutiko. Išdėliojom pagrindines reikiamas medžiagas ant stalo (plastikinis šaldymo maišelis, flomasteriai, soda, citrinos rūgštis, popierinis rankšluostėlis.) Su vaikais aptarėme visas medžiagas esamas ant stalo. Vaikai patys bandė patys jas įvardinti ir papasakoti ką mato.

Papasakojom, kad sumaišius sodą, citrinos rūgštį ir vandenį įvyksta kai kas ypatingo. Paklausėme vaikų ar pradedam? Jie smagiai sušuko – TAIP! Bet pirmiausia reikia senio besmegenio, pastebėjo mokytoja, kaip jį galime pagaminti iš turimų medžiagų ant stalo? Mergaitė pastebėjus piešimo priemones sušuko – piešim! Kadangi nebuvo popieriaus ant stalo ji pradėjo piešti ant maišelio, kiti vaikai smagiai stebėjo. Nupiešta besmegenį ir priemones su vaikais nešėmės į vonios kambarį kur ir vyko mūsų STEAM veiklos tęsinys. Mokytoja pravėrė maišelį ir paklausė: kaip sodą įdėsim į maišelį? Vaikai sušuko, kad reik šaukšto, du vaikai nuėjo atnešti šaukštą, su kuriuo vaikai (iš eilės) kabino sodą ir bėrė į maišelį. Mokytoja perspėjo, kad kiekvienas dedame po du šaukštus sodos. Kiekvienam vaikui dedant visi garsiai skaičiavom: vienas, du. Išgirdę vaikai „du“ perduodavo šaukštą vaikui stovinčiam šalia. Sudėjus sodą, paklausėme ką dėsime dabar? Vaikai parodė į citrinos rūgštį. Mokytoja perspėjo, kad jos dėsime kiekvienas po truputį, tad vaikai su šaukštu elgėsi atsargiai ir įdėjo reikiamą kiekį. Mokytoja paprašė, kad vienas iš vaikų atneštų vandeniui mažą indelį, kad galėtume įdėti į maišelį, vaikai taip ir padarė. Mokytoja perėmė maišelį iš vaikų, atsargiai įdėjo į maišelio vidų, užsegė maišelį. Davė supurtyti maišelį visiem vaikams, kad vanduo išsilietų ant miltelio turinio ir padėjo į vonelę. Maišelis – „senis besmegenis“ pradėjo iš lėto pūstis. Visi vaikai palietė išsipūtusį maišelį nenuslėpdami susidomėjimo ir džiaugsmo. Instruktuoti, kad maišelis sprogs, vaikams reikia stovėti saugiu atstumu, vaikai atsitraukė ir nekantriai laukė kas bus. Maišeliui išsipūtus ir sprogus vaikai negalėjo nuslėpti džiaugsmo ir nuostabos, visas kambarys prisipildė džiaugsmingų krykštavimų ir juoko. Nusiraminus paaiškinome vaikams, kad susimaišius sodai, citrinos rūgštelei ir vandeniui išsiskyrė dujos. Kadangi maišelis buvo sandariai uždarytas, dujos neturėjo per kur išeiti, todėl maišelis pūtėsi, kol neatlaikė ir sprogo. Vaikai įdėmiai klausėsi ir pasakė, kad dar norės kartoti šia veiklą. Nors rezultatas neišliko, bet vaikų geros emocijos laikėsi visą dieną.

Ikimokyklinio ugdymo mokytojos Skaistė Batutytė ir Kristina Gižienė

2022 m. sausis