STEAM

eTwinning SCHOOL

Kuriame Lietuvos ateitį

Sveikatą stiprinančių mokyklų tinklas

"Erasmus" akreditacija

  

 

Steam "Mano spalvotas katinėlis"

Savaitės tema buvo naminiai gyvūnėliai, pradėjome su vaikais šnekėti apie kačiukus, jų kailiuką, paklausiau kiekvieno vaiko kokios spalvos turi kačiuką, kokių kačiukų dar būna. Daviau kailiukų medžiagų skiaučių, kad vaikai galėtų kiekvieną paliesti, buvo kelios spalvos (baltas, juodas, rudas, ir kreminės spalvos kailiukų gabalėliai). Paklausti ar nori nuspalvinti savo katinėlį, vaikai džiugiai sutiko.

Vaikai susėdo prie paruošto stalo. Ant jo buvo dažams skirtos paletės, dažai, katinėlio paveikslėliai. Mokytoja parodė vaikams po priemonę ir vaikai ją įvardino (teptukas, kempinėlė, plastikinė ir metalinė šakutė). Paklausti ar su visom priemonėm galima dažyti, vaikai atsakė "taip" išskyrus šakutėms. Šakutės valgymui! - sušuko vaikai. Paklasus ar norit pabandyti su šakutėmis? Atsakymas žinoma buvo teigiamas. Vaikai įvardino kiek šakučių mato, įvardino kurios plastikinės ir metalinės. Paklausti iš kur žinot. Vaikai pradėjo jas čiupinėti, tyrinėti. Paėmus metalines šakutes pasakė šitos šaltos ir sunkios, kartu patikrinome skambesį švelniai suduodami į stalą. Pastebėjo, kad plastikinės šakutės lengvos juodos spalvos, ir kad sudavus į stalą garsas skiriasi. Paklausus kokių spalvų nori katinėlių įvardino įvairias. Prisipylus dažų ant dažų paletės, vaikai pradėjo dažyti šakutėmis. Daugiau tyrinėjo kaip dažai tepasi su šakutėmis ne fokusavosi į katinėlio paveikslėlį. Mergaitė paklausė ar gali dažyti pirštukais. Mokytoja sutiko, nes tai dalis tyrinėjimo ir naujų pojūčių. Prasidėjo tikras meninis darbas. Kiti vaikai nenorėjo paleisti šakučių iš rankų tad tesė darbą su jomis. Keliom mergaitėms pilnai uždažius lapą parodžiau antspaudo techniką. Pabandykime kaiką įdomaus, paklausė mokytoja. Mergaitės susidomėjo. Uždėjome švarų lapą ant lapo padengto dažais, prispaudėme jį, ir tada atsargiai atskyrėme lapus. Nuostaba atsispindėjo vaikų akyse, o pamatę rezultatą, visi vaikai užsimanė pabandyti. Emocijos veržėsi per kraštus ir keli vaikai ilgai eksperimentavo. Veiklos tema gal ir nepavyko, bet vaikai smagiai tyrinėjo dažų konsistenciją, naujus dažymo įrankius ir džiaugėsi nauju antspaudo atradimu.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Skaistė Batutytė

2022 m. sausis